بیبی سنتر

  • ۰
  • ۰

ترمووود

آشنایی با انواع مواد و مصالح به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید و در نهایت فضای با کیفیت تری را تجربه کنید، فرقی نمی کند که این مواد و مصالح در کدام قسمت خانه مورد استفاده قرار می گیرند، در نمای ساختمان یا در دکوراسیون داخلی . مهم این است که شما توانایی تشخیص محصولات با کیفیت را داشته باشید، اصلا شاید لازم باشد که برندهای برتری که آن محصول را ارائه می کند را بشناسید. همان طور که می دانید این روزها ترمووود تبدیل شده به یکی از متریال های محبوب، بنابراین ما هم بد ندیدیم که راجع به آن ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم و برای این کار از تجربه ها و اطلاعات شرکت آریونما کمک گرفته ایم.

پیشنهاد مطلب: اجرای نمای شیشه ای کرتین وال و کفپوش تایل ترمووود

اجرای دکوراسیون داخلی و سقف کاذب ترمووود

اجرای دکوراسیون داخلی و سقف کاذب ترمووود

چوب های ترمو به ۴ دسته کلی تقسیم می گردد:

ترموود از چوب پاین (Pine)
چوب کاج فنلاند می باشد. جزء دسته نرم چوب ها است و دارای گره های پروانه ای می باشد که هر  ۵۰ سانت یکبار گره ها تکرار می گردند. دارای بیشترین تنوع پروفیلی و شامل ۳۵ سال گارانتی و ۱۰ سال بیمه ایران می باشد.

ترمووود چوب پاین بدون گره (Radiata Pine)
این چوب نیز جزء دسته نرم چوب ها است با این تفاوت که بدون گره می باشد.

 

ترموود از چوب اسپروس (Spruce)
این نوع از چوب ها از جنس درخت اسپروس می باشد و جزو نرم چوب ها است. گره های آن به صورت نقطه ای بوده و در طول چوب بصورت نامتوازن تکرار می شود. این نوع چوب نیز شامل ۳۵ سال گارانتی و ۱۰سال بیمه ایران می باشد.

ترمووود، بهترین نمای چوبی

ترموود از چوب اَش  (ASH)
این نوع چوب جزء دسته سخت چوب ها و بدون گره می باشد.  به دلیل سخت بودن این نوع از چوب، در مقابل از دست دادن رطوبت مقاومت نشان می دهد و  فرآیند ترمو باعث خشک شدن کامل چوب نمی شود . به همین دلیل استفاده از این نوع چوب برای فضای باز پیشنهاد نمی گردد.

ترمووود، بهترین نمای چوبی

ترمووود، بهترین نمای چوبی

رنگ ترمووود مقاوم در برابر آفتاب
چوب های ترموود از جنس کاج در برابر تمامی شرایط جوی مقاوم هستند و قبل از نصب نیاز دارند تا با رنگ های مخصوص ترموود که از مشخصه های بارز آن مقاومت در برابر UV آفتاب و جلوگیری از تغییر رنگ چوب می باشند رنگ شده و سپس نصب شوند.

این رنگ ها جزء عملیات تکمیلی ترموود بوده و از هرگونه تغییر رنگ چوب جلوگیری می نماید. این رنگ ها پایه آب و جذبی بوده و دارای ۲۰ پرده رنگی می باشند که تنوع بالای آن قدرت انتخاب مشتری را افزایش می دهد.
رنگ های مذکور محصول شرکت TEKNOS فنلاند می باشند که این شرکت مورد تائید انجمن بین المللی ترموود برای محافظت سطحی می باشد.

پیشنهاد مطلب : اجرای دکوراسیون داخلی و سقف کاذب ترمووود

مراحل رنگ کاری چوب ترموود
رنگ کاری شش وجه چوب های ترمو در سه مرحله به شرح زیر انجام می شوند :

AQUA BASE : در این قسمت چوب ها داخل وان هایی قرار می گیرند و تمامی منافذ بسته می شود و برای رنگ کاری آماده می شود

COLOR : در این مرحله ماده رنگی به چوب اضافه می گردد . مرحله رنگ کاری ۲ سری انجام می گردد.

TOP COAT: مرحله تاپ کات مرحله ضد UV رنگ کاری می باشد که مایع تاپ کات روی چوب اسپری می شود و برای فضای خارجی ساختمان مقاوم می شود.

اجرای نمای شیشه ای کرتین وال و کفپوش تایل ترمووود

اجرای نمای شیشه ای کرتین وال و کفپوش تایل ترمووود

چوب زیر سازی برای نصب ترموود 
چوب های زیرسازی مورد استفاده، چوب کاج روس می باشد که با ماده اشباع فنلاندی اشباع می گردد تا در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف و حشره خوردگی استحکام پیدا کند. معمولا به ازای هر متر مربع چوب ترمو، ۳ متر طول چوب زیرسازی مورد استفاده قرار میگیرد.

پیچ های استفاده شده برا نصب ترموود 
پیچ های مورد استفاده از نوع گالوانیزه می باشد و با توجه به رنگ چوبها دارای دو نوع رنگ تیره و روشن می باشد که باعث می گردد پیچ ها بر روی نما دیده نشوند.

کلیه چوب های پاین (Pine) و اسپروس (Spruce) فین وود دارای۳۵ سال گارانتی و ۱۰ سال بیمه ایران می باشد.

برای انتخاب مناسب ترین نمای ساختمان ازمیان انواع مختلف پوشش های نما می توانید از کارشناسان آریونما مشاوره گرفته تا بهترین گزینه را برای پوشش نمای ساختمان انتخاب نمائید.

  • ۹۷/۰۲/۱۷
  • ariyo pasargad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی