بیبی سنتر

  • ۰
  • ۰

اگر در اجرای نمای کرتین وال  سیلیکون غیر مهندسی در پروژه استفاده شود چه مشکلاتی به وجود خواهد آمد؟

مزیت اصلی سیلیکون خاصیت ارتجاعی و چسبندگی آن است و در عین حال می تواند در برابر اشعه تابش فرابنفش مقاومت خوبی داشته باشد. ولی بر عهده پیمانکار و کارفرماست که دقت کنند تا سیلیکون های کارتریجی موجود در بازار که به هیچ وجه برای کارهای دقیق تولید نشده اند را به کار نبرند. قابل تامل است این که وقتی چسب های کارتریجی در مصارفی مانند سرامیک و کاشی حمام و دستشویی به کار می روند چگونه می توانند در کار حساسی مثل دوجداره سازی شیشه نیز با همان کیفیت به کار روند در واقع باید دقت نمود تولید کنندگان این گونه چسب ها خودشان بر روی کارتن بسته بندی محصولاتشان مطلبی در خصوص دوجداره سازی شیشه عنوان نمی کنند و کاربرد های اصلی آن را در مصارف غیر حساس تری ذکر می نمایند.

چسب سیلیکون و نمای کرتین وال

چسب سیلیکون و نمای کرتین وال

پیشنهاد مطلب: انواع سیستم های معماری نمای کرتین وال

اما یک چسب سیلیکون خوب چه برتری هایی نسبت به چسب های کارتریجی دارد و نشانه های آن چیست و نمای کرتین وال و چسب سیلیکون با چه نسبتی بهترین منظز نما را حاصل می نمایند؟

-1 چسبندگی قابل قبول به شیشه و فلز

-2 مقاومت کششی خوب

-3 جلوگیری از گذردهی گازهای تزریق شده بین شیشه ها مانند آرگون

-4 مقاومت بالا در برابر تابش پرتو فرابنفش

-5 مقاومت در برابر تغییرات دمایی

-6 سیلیکون مهندسی پایه اسیدی ندارد (چسب های کارتریجی بوی تندی دارند که به دلیل پایه اسیدی بودن آن هاست)

-7 طول عمر بالای ماده با حفظ ویژگی های ذکر شده

پیشنهاد مطلب: پروژه اجرای نمای کرتین وال و نمای کامپوزیت نمایندگی فولکس واگن در ایران

چسب سیلیکون و نمای کرتین وال

چسب سیلیکون و نمای کرتین وال

چسب سیلیکون و نمای کرتین وال و چگونگی استفاده از انواع چسب ها موضوع مهمی است که در این مقاله به آن می پردازیم. لازم به ذکر است در این بحث منظور از سیلیکون مهندسی، سیلیکون دو جزئی است. که در عملیات دوجداره سازی شیشه دوجداره توسط پمپ های میکسر با نسبت مشخص ترکیب شده و به وسیله نازل مخصوص و میزگردان به عنوان چسب لایه دوم دوجداره ساز در حاشیه شیشه تزریق می شود. تزریقی که در آن دو جزء محصول با نسبتی صحیح و دقیق با هم ممزوج شده باشند و توسط افراد ماهر، میان درز ناشی از وجود جداکننده قرار گیرد. در واقع سعی داریم مابین چسب های کارتریجی موجود در بازار و سیلیکون های با کیفیت تمایز قائل شویم.

پیشنهاد مطلب : آنادایز پروفیل آلومینیوم نمای کرتین وال

نمای کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای می باشد. نمای کرتین وال در برگردان پارسی معنای “دیوار پرده ای” را به خود می گیرد ، اگر بخواهیم از منظر لغت شناسی به آن نگاه کنیم متوجه می شویم که از دو جزء “دیوار” (که به منظور نوعی پوشش و جداکننده به کار برده شده) و “پرده” (که هم بر سبکی وزن دلالت دارد و هم شفافیت) ، تشکیل شده است.

در واقع نمای کرتین وال شیشه ای سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان است ، پوششی غیر ساختاری که خودش به صورت جداگانه یک “سازه” محسوب می شود ، به این معنا که هیچ بار مرده ای از ساختمان را به دوش نمی کشد و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خودش و نیروی بادی است که با احتساب موقعیت اقلیمی و ارتفاع ساختمان بر آن وارد خواهد شد.

معماران و طراحان متخصص با دانش طراحی تکنولوژی نمای کرتین وال شیشه ای ، یکی از زیبا ترین نما های مدرن را با کاربرد آلومینیوم و شیشه ارائه می دهند ، در واقع آنها آینده را طراحی می کنند.

از مزایای نمای کرتین وال شیشه ای :

کاهش مصرف انرژی ( به دلیل عایق بندی حرفه ای این سازه توسط Thermal Break)
سبکی ساختاری و کاهش وزن مرده ساختمان
نهایت استفاده از شفافیت نور روز
سرعت بالای اجرا (بهره مندی از Unitized system)
امکان ترکیب آسان با سایر پوشش های نما
امکان نصب Opening یا مدل های بازشو
کاهش هزینه نگه داری و مراقبت
توانایی مقاومت در برابر لرزش های حاصل از باد های شدید و یا زمین لرزه
جلوگیری از دستبرد و سرقت
مقاومت در برابر حرارت بالا و حتی آتش
دارای استاندارد های Passive House
امکان اجرای Glass Roof تا شیب 2درجه
امکان استفاده از شیشه های یک ، دو یا چند جداره
امکان استفاده از طیف عظیم طرح ها و رنگ های شیشه
-این سیستم بجز مواردی که قوس در کار داشته باشیم محدودیت دیگری ندارد که آن را هم نیز میتوان به صورت چند ضلعی کار نمود اما تجربه ثابت میکند که با این کار تعداد یونیت های شیشه زیاد شده و آن شفافیت اولیه را از نما میگیرد و در هزینه تمام شده کار نیز تاًثیر به سزایی خواهد داشت.

کاربرد پلی سولفاید چیست و چه فرقی با چسب سیلیکون مهندسی دارد؟

پلی سولفاید یکی از موادی است که در ساخت شیشه های دوجداره به کار می رود. می بایستی عنوان شود که پلی سولفاید قیمت پایین تری نسبت به سیلیکون های مهندسی دارد پلی سولفاید گذردهی بین گازهای بین شیشه را به شدت محدود می کند ولی سیلیکون های مهندسی مزایایی از قبیل مقاوت کششی بالا ، مقاومت در برابر اشعه فرابنفش و مقاومت بالا در برابر نوسانات دمایی و همچنین عمربالاتری نسبت به پلی سولفاید دارند که به هیچ عنوان قابل اغماض نیست.

این خصوصیات در نماهای شیشه ای بسیار مهم هستند و مزایایی که کارفرما به آن احتیاج داشته و پیمانکار برای برآورده کردن نیازهای سازه به دنبال موادی با مشخصات اشاره شده می گردد.

البته به صرفه نیست که سیلیکون را در کاربردهای پلی سولفاید به کار برد و پلی سولفاید را هم نمی توان در کاربردهای حساسی مثل شیشه های دوجداره اجرای نمای کرتین وال به کار برد. اما دلیل این که استفاده از پلی سولفاید با توجه به برتری های مسجل کیفیتی سیلیکون همچنان ادامه دارد قیمت پایین تر آن و وجود تمهیدات در برخی کاربرد های مثل پنجره یو پی وی سی می باشد ، چرا که در پنجره های دوجداره یو پی وی سی لبه های شیشه توسط ورق یو پی وی سی در برابر اشعه تابش فرابنفش و تغییرات دمایی محافظت می شود. و این موضوع کاربرد محافظتی درزگیر در کناره های شیشه را کمی کمرنگ می کند. نقشی که در نماهای یکپارچه شیشه ای به تنهایی بر دوش ماستیک دوجداره سازی شیشه است.

البته باید اشاره کرد که ورق یو.پی.وی.سی، به طور کامل مانع تابش اشعه فرابنفش نمی شود و این اشعه با انعکاس درون قطر شیشه به پلی سولفاید می رسد و موجبات تجزیه آن را فراهم می کند و ورق یو.پی.وی.سی هم به طور کامل تاثیرات سوء نوسانات دمایی را از بین نمی برد، بلکه این تاثیرات را محدود کرده و کارایی را به حد قابل قبولی برای سازۀ پنجره می رساند.

آریو نما با بهره گیری از دانش مهندسی و تجربه عملی نیروهای متخصص در بحث فنی و اجرایی در بیش از یک دهه فعالیت توانسته است رزومه چشمگیری در زمینه مشاوره، طراحی و اجرا برجای بگذارد.

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • ariyo pasargad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی