بیبی سنتر

  • ۰
  • ۰

پروفیل نمای کرتین وال به عنوان یکی از تاثیر گذارترین آیتم های تولید و اجرای نمای کرتین وال می بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در مقابل تابش آفتاب و رطوبت های محیطی مقاومت کافی را نشان دهد. در این مقاله در خصوص جزئیات اجرای نمای کرتین وال، مباحث مربوط به رنگ پروفیل نمای کرتین وال ، آنادایزها  و پوشش های آلومینیوم اکسترودی در پروفیل نمای کرتین وال بحث خواهد شد. خواص آلیاژ آلومینیوم به دست آمده در آنادایز پروفیل نمای کرتین وال ، به وسیله شکل انتخاب شده مربوط به قالب اکسترودی توسعه می یابند. طراحی دقیق و علمی قالب می تواند روند اکستروژن را بسیار پیشرفته سازد چرا که متریال ریخته شده در مقطع قالب پروفیل نمای کرتین وال به شکل دقیق ریخته می شود و هر گونه نیاز اجرایی مشخصی را برای آب بندی و هوابندی و درزبندی پروفیل نمای کرتین وال پاسخگو خواهد بود.

آنادایز پروفیل آلومینیوم نمای کرتین وال

آنادایز پروفیل آلومینیوم نمای کرتین وال

اطمینان از لایه های محافظتی:

با وجود این که به محض مجاورت آلومینیوم با هوا یک لایه اسید روی آن شکل می گیرد، اکثر اجزای پروفیل نمای کرتین وال با متریال های دیگری پوشانده (coating) می شوند. این مواد شامل آنادایز رنگی و طبیعی می شود . این در حالی است که امروزه اکثر متخصصین یک پوشش پودری الکترواستاتیک اسپری شونده پودری پلی استر را انتخاب می نمایند. این رنگ های پلی استر یک سطح با کیفیت بالا دارای چسبندگی عالی ، رنگ آمیزی صحیح و ضخامت فیلم بالایی را به دست می دهند. انتخاب رنگ گستره وسیعی دارد، یکی از برندهای معروف کرتین وال به طور مثال بیش از 130 رنگ استاندارد پلی استر و 31 رنگ متالیک دارد که بدون هیچ گونه هزینه اضافی در دسترس بسیار زیادی از پروژه های قرار می گیرد.

پیشنهاد مطلب : چسب سیلیکون و نمای کرتین وال و چگونگی استفاده از انواع چسب ها

نمای کرتین وال

نمونه ای از طیف رنگ های تیتانیومی مخصوص آنادایز پروفیل نمای کرتین وال :

طیف رنگ های تیتانیومی آنادایز پروفیل آلومینیوم نمای کرتین وال

طیف رنگ های تیتانیومی آنادایز پروفیل آلومینیوم نمای کرتین وال

متخصصین امر می توانند در هنگام تعیین نمودن رنگ های مختلف بر روی هر وجه از نمونه اسمبل شده اجرایی خود، پیشرفته ترین مسائل مربوط به ترمال بریک بودن مقطع و نوع آنادایز پروفیل نمای کرتین وال را نیز در نظر گیرند.

عمر طولانی پوشش (coating) فقط یک ادعا نیست . فینیشینگ رنگ شده با پلی استر اگر از نوع استاندارد باشد می تواند بیش از بیست سال عمر مفید داشته باشد. البته لازم به ذکر است امروزه برندهای معتبر کرتین وال بر روی رنگ ها، پوشش ها، فیلم های محافظتی و آنادایز پروفیل نمای کرتین وال بر روی سطوح نرمال، بیست و پنج سال گارانتی ارائه می دهند.

نمای کرتین وال (Curtain Wall)

نمای کرتین وال یکی از جذاب ترین نماهای مدرنی می باشد که با در نظر گرفتن کاربرد شیشه و آلومینیوم در آن از شرایط و خصوصیات خاصی داراست.

نمای کرتین وال کاملا به طور صنعتی تولید می گردد و شرایط تعبیه آن به صورتی می باشد که انعطاف پذیری ویژه ای در برابر تنش های زلزله و نشت های احتمالی ساختمان در شرایط اضطراری پدید می آورد و به حالت Self  Support و تماما آلومینیومی طراحی و پیاده می شود.نمای کرتین وال در گونه های مختلف فریم لس و فیس کپ تولید و نصب می گردد.

در سیستم نمای کرتین وال به خاطر سطح مقطع، پروفیل آلومینیوم بزرگ استفاده می شود و از مقاومت فوق العاده ای برخوردار می باشد و نیازی به شبکه بندی به منظور زیر سازی نما نیست و خود پروفیل توسط صفحه ای که با پیچ های لوبیایی درون آن قابل رگلاژ شده است به ساختمان وصل می گردد.

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • ariyo pasargad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی